#dthpetrik első nap

#dthpetrik első napKedves Petrikesek!

Iskolánk idén másodszor rendezi meg a Digitális Témahetet, idén 4 osztály, 2 évfolyam, több mint 40 diák bevonásával. Az első nap az állásinterjúkkal kezdődött. A HR csapat mindenkivel elbeszélgetett, és besorolták őket különböző pozíciókba a válaszaik alapján. 30 diákot osztottak szét 6 darab 5 fős csapatba, melyből 3 darab android-, a másik 3 pedig webfejlesztő lett.
 
 
 
Miután megtörtént a cégek megalapítása, mindenkinek az első feladata volt, hogy készítsenek meguknak egy logót és egy ütős szlogent. Ezután egy facebook live tudósítást csinált a stáb a nyíregyházi partneriskolánkkal. Negyed órás időszakokban a cégek egyeztettek a megrendelőikkel arról, hogy pontosan milyen terméket szeretnének látni a négy napos megmérettetés végén. Ezután a csapatok elkezdhettek dolgozni a megrendelt programokon. Dr. Péterváriné Fodor Magdolna, a CNW Zrt. HR vezetője, is részt vett a programban és segítette a diákokat, de főleg a HR-es csapatot látta el tippekkel és jó tanácsokkal a további programokról és teendőkről. Déltől elindult a HR által szervezett barkóba, ahol csak egy csapat tudott diadalmaskodni akik 14 kérdésből kitalálták a megfejtést és meg is kapták méltó jutalmukat, 1-1 nápolyi szeletet. Mindeközben a stáb egy újabb facebook live tudósítást csinált, ezúttal a svéd partneriskolánkkal. 1 órától a HR-esek csapatépítő gyakorlatán vett részt minden cég 10 perces blokkokban. A feladat "egyszerű" volt. A csapat 5 tagjának a lábát egymáshoz kötötték szorosan, és így kellett megtenni egy hosszabb szakaszt kint az udvaron. A gyakorlatról több szögből is készült felvétel, kézi kamerával és drónnal is. Volt akiknél nagyon jó volt a csapatösszhang és szinte futva teljesítették a feladatot, de voltak olyanok is akik lassan indultak, de amikor már a cél fele jöttek szinte egyszerre emelték a lábukat. Látva ezeket a feladat, mint csapatépítés sikeresnek bizonyult. A nap  végén mindenkinek fel kellett rakni a véleményet egy weblapra, a mai napról, arról, hogy min gondolkozik így a nap végén, valamint arról, hogy szerinte mi lenne a következő legjobb lépés.
 
A diákok ezt mondták a nap végi véleményezésben:
 
"Tetszett, hogy egy nagyon jó, szorgalmas csapatot kaptam! Minőségi munkát végeztek a mai napon! Azon gondolkozom, hogy milyen kihívások lehetnek holnap. A következő legjobb lépés lenne, ha holnap is ezt a színvonalat hozza a csapat!"
 
"Tetszett, hogy valós életszituációt teremtettünk ezzel az interjúval és beszédkészséget fejlesztettünk egy szimulált helyzetben. Azon gondolkozom,hogy hogyan tudom magam fejleszteni csapatmunka terén. A következő legjobb lépés lenne, ha többet gyakorolnám ezt."
 
"Tetszett, hogy a legtöbb ember pozitívan állt a feladatokhoz. Azon gondolkozom , hogy más csapatok is annyira összecsiszolódtak-e mint a miénk. A következő legjobb lépés lenne ha mindenki sikeresen végigvinné a projektet."
 
On the first day of the project week, the students attended in a HR interview. They had to answer some questions from a questionnaire, which included questions about their preferences, and skills, sometimes we asked them about themselves, how confident they feel, most of the students are quite confident about their skills, some students even stated, that they would even go to CEO. After the questionnaire the HR interviewers sorted them out in a specific position to work on a group project. The students made a company, with a custom logo and had to do outside activites.
Dr. Magdolna Fodor Péterváriné, HR leader of the CNW, was participating in the program too. She helped the students with hints, tips based on her professional experience, about how HR do their job. What are the most common questions, and what to memorize in an important situation, and how to use them.
 
A cikket irta: Horváth Szabolcs, Solti Bertalan 1/13R, a HR-es cég képviselői